PORTAL: Barkun.hr (17.02.2010. godine)
Zaposlenici u ugostiteljstvu vole svoj posao
Udruga "Bolji grad" iz Poreča, zajedno sa tvrtkom "MT Consulting d.o.o." iz Poreča, tijekom prosinca 2009. godine pokrenuli su projekt "Akademija turizma", odnosno projekt stalne i organizirane edukacije djelatnika u turizmu. Nakon razmijenjenog pisma namjere, kao prvi korak iz okvirnog plana suradnje definirano je slanje Ankete na više od 600 adresa hotela, hostela, restorana, barova, kako bi dobili uvid u stupanj potrebe za takvim projektom.
Sa zadovoljstvom ističu da se vrlo veliki broj subjekata odazvao Anketi koja je bila namijenjena poslodavcima i zaposlenicima, a ovim putem donosimo rezultate najzanimljivijih pitanja i odgovora.
85% zaposlenika u ugostiteljstvu rade jer to vole i žele, dok ih samo 5% smatra da je tu najbolja zarada. Ovako veliki postotak ljudi koji radi u ugostiteljstvu upućuje na to da ljudi vole svoj posao, što je izuzetno pozitivno. Ovdje je nepoznato koliko je ljudi završilo ugostiteljsko obrazovanje a danas ne radi u ugostiteljstvu, što je jednako zabrinjavajuće obzirom na troškove uložene u njihovo školovanje kao i slučajevi liječnika koji nakon školovanja odlaze raditi u inozemstvo) Taj je broj također vrlo velik u postotku. 46% zaposlenika zadovoljno je sa znanjem kojeg su stekli u obrazovanju. Ovdje se očituje vrlo veliko ne prepoznavanje potreba napredovanja i cjeloživotnog učenja, pogotovo ako uzmemo u obzir da se današnji obim promjena i novih stvari udvostruči svakih 3-4 godine. Svi ispitanici (njih 100%) izjavilo je da je najbolji šef onaj koji ulaže u edukaciju i adekvatno nagrađuje.
88% poslodavaca smatra da je najbolji radnik onaj radnik koji želi učiti i raditi, dok ih 12% smatra da je najbolji radnik zadovoljan radnik. 62% poslodavaca se složilo da je danas teško prepoznati kvalitetnog i stručnog radnika.
Ukoliko dobro platite radnika, lakše ćete ga naći, što većina poslodavaca ne želi. Jedan od razloga teškog nalaženja kvalkitetnog radnika je neulaganje velikog broja poslodavaca u edukacije, razvoj i trening zaposlenika. Naime, premda zaposlenici žele stalno educiranje, te i poslodavci žele educiranog djelatnika, ipak se prepoznaje želja poslodavaca da ulaganje u ljudske potencijale bude ne samo subvencionirao od drugih izvora, nego i dio dugoročne državne strategije razvoja kvalitetnog turizma i ugostiteljstva, pokazale je anketa. Dakle, obrazovanje da, ulaganje u obrazovanje da, ali strateški i organizirano, i to uključivanjem svih kojima je interes dobar radnik. Moramo se prestati žaliti jedni na druge (radnici, poslodavci, škole) i zajednički ulagati u konstantni razvoj i cjeloživotno obrazovanje. (Barkun)
četvrtak, 18. veljače 2010.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar